A számítógépes játékok rengeteg hátrányáról cikkek ezrei jelennek meg évente, a Mortal Kombattól, az Assassin's Creedtől vagy a Dead Space-től agresszívvá és félőssé váló gyerekekkel riogatva a szülőket. A koncentrációképesség hanyatlásáról, érdektelenségről számolnak be, vagy azzal a képpel riogatnak, ahogy például egy World of Warcraftozó kínai férfit még az éhség sem tud elrángatni a számítógépe elől. Eddig rendben - de mik a játékok előnyei? Erről jóval kevesebbet olvashatunk manapság, pedig valljuk be, a legújabb művészeti ágról beszélünk. Egy magyar csoport pedig nem régiben felhívta a figyelmet arra, hogy micsoda hasznos oktatási pluszanyag lehet egy-egy játék. Hogy bizonyságot is nyújthassanak, készítettek egy mozgóképes magyarázatot a mohácsi csatáról.
A kiváló ötletet tett követte. A felhasznált program a Medieval: Total War II. című középkori stratégiai játék volt, és bizony, személy szerint mi így egy kicsivel könnyebbnek érezzük ennek a csatának a megismerését, mint az eddigi segédanyagok segítségével.Persze, a vizuális jellegű tanulóknak ezek a térképek is nagyon jók, de a helyzet az, hogy ők kisebbségben vannak a többi tanulótípussal szemben.
Hasonlítsuk össze ezt:
Ezzel:
Persze, ehhez nem kell számítógépes játék, mondhatjuk. Természetesen ez igaz, akkor viszont kell hozzá egy grafikus stúdió néhány szupergéppel, modellek, szakértők, 10-12 grafikus, és egy hónap. Így mindent készen kap a készítő, már csak az anyagot kell beleügyeskednie a meglévő keretek közé, ami mondjuk bőven elég munka, de a költség és a szükséges idő is a töredéke. A minőség... pedig nagyon, nagyon jó így is.
Ha valakit bővebben érdekel a projekt, IDE KATTINTVA tudhat meg többet.