A megbocsátásra csak az ember képes. Íme egy nemes pillanat, amikor az előbbi állítás tévessége is kiderül: még a hideg űr legnagyobb vadászainak egyike, a predator is képes a kiengesztelődésre. Sőt, még a kérlelhetetlen Arnie sem fut vissza a csoppaaaa-hoz, ha baráti kezet nyújt neki egy idegen!
Picard kapitány és a sligovica
Picard kapitány beadja a kulcsot, ha sürgősen nem jut kedvenc italához. Nem az Earl Greyhez feketén.
A Trónok Harca intro zenéje két ikerlány előadásában - HÁRFÁN
A Trónok Harca pillanatnyilag mindent visz: epikusságban döntögeti a riválisait, a harc, az erőszak mindennapos a világában, a testiség, a romlottság mindenfelé felüti a fejét... Hogy jön ehhez a hárfa?! Hát, igen jól, ahogy azt Camille és Kennerly, az egypetéjű ikerpár elég gyönyörűen bemutatja.
John Williams 80 éves
John Williams zeneszerző a 20. század második felének, illetve a 21. század eddigi részének egyik meghatározó alakja. Ő felelős tulajdonképpen a modern filmzene létrejöttéért, és ez nem túlzás. Minden fontos sci-fi és fantasy klasszikus film zenéjét ő komponálta, pl. A csillagok háborúja, Az elveszett frigyláda fosztogatói stb. Spielberg és Lucas szinte mindig vele dolgoztak, eddigi munkásságának eredménye 139 film és tévésorozat zenéje, amelyből a 10 legjobbat választottuk ki. Boldog Születésnapot, Mr. Williams!
A top10 legjobb számítógépes játék zene I. rész
Megszoktuk, hogy a művészetek határterületeivel nem foglalkozhatunk nyíltan, azt nem tekintjük ugyanis "olyan" művészetnek, mint a komoly mesterek munkáit. Tegye fel a kezét, aki még nem kapott sanda pillantást a metrón egy Frederik Pohl vagy egy régi Kozmosz-kötetért, vagy akit nem cikiztek, amikor otthagyta a furulya/fuvola/hegedű/stb. tanulását a gitár vagy a dob kedvéért! Ezek az előítéletek érthetetlenek, hiszen ezek a határterület-művészetek (mint a sci-fi az irodalomban, vagy amilyen pl. a metál a zenében) igenis élvezhető, magas minőségű művek, és igenis nagyon "kell tudni", hogy ilyet alkothasson az ember. Akármilyen megdöbbentő, a számítógépes játékok zenéinek komponistái is hasonló megvetésnek "örvendenek" más kortárs zeneszerzőkhöz képest - pedig gyakran ugyanazokat az eszközöket és hangszereket használják! Nos, ellentételezendő a hallgatást erről a témáról, összeállítottunk egy top10-es listát minden idők legjobb számítógépes játék zenéiről. kizárólag nyitott lelkű embereknek!
A jövő első hangja
Volt egy időszak a 2000-es évek elején, amikor a nagy trance-techno láz gépzenéi után mindegy volt, ki ad elő egy dalt, csak ne egy gép csinálja a zenét, hanem mindenképpen ember(ek). Így került gitár a klipekbe, még pl. a közismerten "tuc-tuc" Groove Coverage csapat tagjainak kezébe is: még ha nem is volt igaz, akkor is azt kellett üzenned a hallgatóidnak, hogy a két kis kezeddel te magad zenélsz. Erre is sokan legyintettek, mondván: na, majd élőben, koncerten is adja elő gitárral, és meglátjuk! Nos, csekély meglepetés, de ma már az élőzene sem feltétlenül az igazi. Ez alatt pedig nem azt értjük, hogy a színpad mögött plusz-zenészek, keverőpult, vagy egyéb csalás található... hanem, hogy az élőzenét egy gép, egy program állítja elő.
Top 20: A legjobb sci-fi filmzenék (1.rész)
Nagyon aktuálisak vagyunk, úgyhogy a muzsika világnapja alkalmából (mármint egy nappal előtte) összeállítottunk egy filmzenés best-of válogatást, hogy így tisztelegjünk kedvenc műfajunk előtt. Szelektálásunk ezúttal is szigorú - belépés csak a legjobbaknak! Betétdalokkal nem foglalkozunk, továbbá fontos tényező, hogy időszámításunk szerinti (tehát Csillagok háborúja utáni - 1977) legyen a műalkotás. Ráadásul egy filmből csak egy szám nevezhető, és az animációs műalkotásokat ezúttal nem vesszük számításba. Nézzük a második, epikus tizet! És persze írjatok, tippeljetek, kommenteljetek.
20. Jon Hopkins - Monsters Main Theme (2010)
Kevesen vannak, akik egyáltalán hallottak a tavalyi év egyik legjobb SF filmjéről, a Monsters-ről. Pedig nem csak a film erős, hanem zenéje is: Jon Hopkins korábban a Coldplay-el stúdiózott, de első filmzenéje eddigi pályájának a csúcsa.