Itt van néhány nagyon pöpec kis karra való óra, melyeket direkt a Star Wars fanatikusoknak készültek.
Itt van néhány nagyon pöpec kis karra való óra, melyeket direkt a Star Wars fanatikusoknak készültek.
Sith Lordnak lenni nem egyszerű. Idősként pedig végképp. Ebben a feszültséggel teli világban, ahol a metrón fütyülnek az idősekre, és nem adják át nekik a helyet (aki pedig megpróbálja, mint a kiskölyök a videóban, azt még gátolják is benne), nehéz a sith lordnak a béketűrésben megmaradni. És amikor nem bírja tovább, rászabadítja az Erő Sötét Oldalát a szemétláda utastársaira.
Bizony, egy civilizáltabb kor. Ahol nem kell külön felvágni és pirítani a kenyeret, egyszerre történik. Most már csak az Erő-fokhagymázást kéne hozzá kitalálni, és kész lenne minden idők legzseniálisabb ételkészítési metódusa.
A Star Wars hatása alól a karácsony se lehet mentes. Stílszerűen a fán lógó üveggömbök cseréltek helyet az univezum legveszedelmesebb gömnbjével.
A halálcsillag:
Az épülő halálcsillag 2:
Egy kis kézimunka:
És végül LEGO-ból a világ legnagyobb LEGO karácsonyfáján:
Boldog, békés ünnepet kívánunk minden Olvasónknak!
- a Galaktika Blog csapata
Kore ga nihondzsin desz... ez japán dolog! Egy kiváló Godzilla alakú karácsonyfa. Hiába, van valami varázsa ennek a szemérmetlenül messzi és furcsa országnak, valami olyan mágiája, ami hívogat minket, hogy költözzünk oda, és akkor jó lesz. Ha már a karácsonyfa is ilyen, akkor pedig BIZTOS, hogy jó lesz.
Hajlamosak a science fiction műfaj rajongói legyinteni az ilyen dolgokra, mint advent, karácsony, hiszen ezek a dolgok el akarják vonni a figyelmünket az izgalmas világűrbeli szingularitásokról, az anyag-antianyag részecskepárokról, a távoli gyarmatbolygókról érkező kivételesen szép hajszőnyegekről és a klingonokról. Nos, kedves sci-fi kedvelők, márpedig igenis megvan az SF-nek is a maga karácsonyi oldala. És hogy miben is nyilvánul meg ez? Nézzük!
Amerikai kutatók szerint nem minden esetben igaz, hogy a tömegközlekedés kevésbé terheli a környezetet. Tanulmány készült a közlekedési eszközök környezeti terheléséről, és a korábbi elemzésekkel ellentétben most a kutatók a teljes életciklust vizsgálták. Nemcsak az autók, vonatok, buszok és repülőgépek kibocsátását, hanem az infrastruktúra megépítését és karbantartását, a járművek legyártását, valamint az általuk használt üzemanyag előállítását is figyelembe vették.
Mindent figyelembe véve a vasúti közlekedés károsanyag-kibocsátása az eddig számítotthoz képest 155 százalékkal, a személygépkocsik és az autóbuszok szennyezése 63 százalékkal, míg a repülőké csupán 32 százalékkal nagyobb. A légi közlekedés helyzetét javítja, hogy nem kell utakat kiépíteni, csak repülőtereket.
A Berkeley egyetem munkatársai számításba vették - például a vonatközlekedésnél - az elektromos áramot előállító erőművek szennyező hatását is. A kutatók kiszámolták, hogy egy majdnem üres buszon nyolcszor magasabb az egy főre eső kibocsátás, mint csúcsidőben.
Az autó négy utassal jobban kíméli a környezetet, mint a helyi vasút, ha csak 25 százalék körüli a telítettsége. A kutatók komplex megközelítése szerint azt is figyelembe kell venni, hogy mekkora távolság megtételére tervezik az alternatív közlekedési módot.
Ha többet akarsz tudni óriási alagutakról, Londontól Pekingig robogó szuper-expresszekről, tenger alatti vasútról, akkor keresd a novemberi Galaktika magazint. Ott megmutatom neked a vasút jövőjét.