Ha az embernek sok a szabadideje akkor makettezzen. Lehetőleg 1:1 méretarányban. Az úriember vásárolt magának egy DeLorean sportkocsit, és sok száz munkaóra, és nem csekély anyagi ráfordítás árán átalakította a Vissza a jövőbe című filmből megismert időgép-autóvá. Az összes rendszert rádió-távirányítással vezérelhet.
Vissza a jövőbe - egy alternatív univerzumban
Ki játszotta Marty McFlyt egy alternatív univerzumban? A Rejtély című sorozatból megtudható.
A Vissza a jövőbe trilógia sokak szerint minden idők egyik legjobb SF komédiája. A remek forgatókönyv, a tökéletes díszletek, és a elképesztő karaktereket életre keltő színészek egyaránt kellett a sikerhez.
Kevesen tudják, hogy eredetileg nem Michael J. Fox játszotta volna a főszerepet. A film készítői kezdettől fogva Michael J. Foxot szemelték ki a csetlő-botló időutazó szerepére, ám ő akkoriban a Családi kötelékek című tévésorozatban játszott. McFly karakterét a Ponyvaregényben is szereplő Eric Stoltz-ra osztották, ám a forgatás negyedik hetére kiderült, hogy nem tudja hitelesen hozni a figurát. Foxot végül elengedték a Családi kötelékek készítői, így az a ritkek helyzet fordult elő, hogy öt hét forgatás után cserélték le a főszereplőt.
Itt van néhány jelenet, amelyben felváltva látható Stoltz és Fox.
Ennek a ténynek állított érdekes módon emléket néhány filmes. A rejtély (Fringe) című sorozat második évadának 16. részében három kopasz megfigyelő beszélgetését láthatjuk. A három férfi ezt a párhuzamos univerzumban, egy mozi előtt teszi. A mozi bejárata felett a reklám önmagáért beszél:
Ezt felhasználva alakította át valaki a film egyik korai előzetesét, amelyben még Eric Stoltz szerepel. Az átalakítás a trailer végén látható.
Árt a klímának a vonatozás
Amerikai kutatók szerint nem minden esetben igaz, hogy a tömegközlekedés kevésbé terheli a környezetet. Tanulmány készült a közlekedési eszközök környezeti terheléséről, és a korábbi elemzésekkel ellentétben most a kutatók a teljes életciklust vizsgálták. Nemcsak az autók, vonatok, buszok és repülőgépek kibocsátását, hanem az infrastruktúra megépítését és karbantartását, a járművek legyártását, valamint az általuk használt üzemanyag előállítását is figyelembe vették.
Mindent figyelembe véve a vasúti közlekedés károsanyag-kibocsátása az eddig számítotthoz képest 155 százalékkal, a személygépkocsik és az autóbuszok szennyezése 63 százalékkal, míg a repülőké csupán 32 százalékkal nagyobb. A légi közlekedés helyzetét javítja, hogy nem kell utakat kiépíteni, csak repülőtereket.
A Berkeley egyetem munkatársai számításba vették - például a vonatközlekedésnél - az elektromos áramot előállító erőművek szennyező hatását is. A kutatók kiszámolták, hogy egy majdnem üres buszon nyolcszor magasabb az egy főre eső kibocsátás, mint csúcsidőben.
Az autó négy utassal jobban kíméli a környezetet, mint a helyi vasút, ha csak 25 százalék körüli a telítettsége. A kutatók komplex megközelítése szerint azt is figyelembe kell venni, hogy mekkora távolság megtételére tervezik az alternatív közlekedési módot.
Ha többet akarsz tudni óriási alagutakról, Londontól Pekingig robogó szuper-expresszekről, tenger alatti vasútról, akkor keresd a novemberi Galaktika magazint. Ott megmutatom neked a vasút jövőjét.